Messuliidipalvelu

Messuliidi-palvelu

Messu-liidi-palvelu

Lämpimiä messuliidejä osastolle tuotuna

Bitten messuliidipalvelu yhdistää näytteilleasettajat ja messuvieraat ainutlaatuisella tavalla. Emme jaa esitteitä, vaan kartoitamme messuvieraiden tarpeita ammattimaisesti ja tehokkaasti.

Autamme messuvieraita löytämään etsimiään ratkaisuja ja ohjaamme heidät ratkaisua tarjoavan näytteilleasettajan luo. Näin syntyvät lämpimät messuliidit!

Miten sen teemme

Alkuhaastattelu

Ennen messuja haastattelemme messutiimin, jotta ymmärrämme esiteltävät tuotteet ja palvelut sekä niiden hyödyt potentiaalisille asiakkaille. Samalla sparraamme tiimiä messuille valmistautumisessa.

Työskentely messuilla

Messuilla keskustelemme messuvieraiden kanssa ja kartoitamme heidän tarpeitaan lyhyesti ja mielenkiintoa herättäen. Tuomme osastolle ne vierailijat, joilla on aito kiinnostus tutustua tarjolla oleviin ratkaisuihin.

Mitattavia tuloksia

Heti messujen jälkeen toimitamme tiedot kerätyistä käyntikorteista sähköisessä muodossa, jotta niitä voidaan hyödyntää jälkimarkkinoinnissa. Toimitamme myös yhteenvedon messuprojektin tavoitteista, tuloksista ja kehittämisehdotuksista.

Bitten lupaus

Tuomme osastolle joka päivä keskimäärin 25-40 messuvierasta.

Messuliidipalvelu

  • Alkuhaastattelu
  • 25-40 vierailijan ohjaus osastolle päivittäin
  • Kerättyjen käyntikorttien toimitus sähköisesti
  • Matka- ja majoituskulut
  • Loppuraportti

Messuliidipalvelun hinta

Kotimaan messut alk. 1490 € / päivä.
Ulkomaan messut alk. 1990 € / päivä.

Hintaesimerkit eivät sisällä näytteilleasettajakorttia (exhibitor badge), jonka kustannuksista vastaa toimeksiantaja. Hintoihin lisätään arvonlisävero.

“Hän toi osastollemme monta päätöksentekijää.“

– Asko Alanen, Markkinointipäällikkö, Lappset Creative

Usein kysytyt kysymykset Bitten Messuliidipalvelusta

Usein kysytyt kysymykset Bitten Messuliidi-palvelusta

Miten osaatte esitellä meitä? Ratkaisumme on niin tekninen, että sitä voi esitellä vain oma työntekijä. 

Bitten Messuliidipalvelun tehtävänä onkin löytää teidän tyyppisiänne ratkaisuja etsiviä kontakteja, jotka haluavat kuulla nimenomaan teidän itsenne esittelevän ratkaisujanne. Lyhyen tarvekartoituksen jälkeen osaamme ohjata sopivat kiinnostuneet vieraat osastollenne. Ratkaisun esittelyn tekee aina näytteilleasettajan työntekijä itse.

Onko teillä kokemusta meidän toimialastamme? Se on välttämätöntä.

Isolle yleisölle tuntemattomat niche-alat eivät ole haaste. Kartoitamme ennen messuja näytteilleasettajan ratkaisujen hyödyt haastattelemalla messutiimin jäseniä. Samalla keskustelemme asiakkaista, toimialasta ja ajankohtaisista teemoista toimialalla. Näin saamme yleiskäsityksen toimialastanne. Vuorovaikutuksemme messuvierailijoiden kanssa keskittyy kuitenkin heidän tarpeisiinsa – ei toimialasta tai yrityksestänne keskusteluun.

Bitten messuliidipalvelu on palvellut asiakkaita ja vierailijoita mm. seuraavilla toimialoilla:

  • 5G
  • alustatalous
  • autoteollisuus
  • cleantech
  • elektroniikan sopimusvalmistus
  • ilmanpuhdistus
  • IoT
  • kaivosala
  • liikkeenjohdon konsultointi
  • lääketeollisuus
  • mittaus- ja analyysipalvelut
  • Mobility-as-a-Service (MaaS)
  • mobiilisovellukset ja ohjelmistokehitys
  • radiotaajuuksien hallinnointi ja hyödyntäminen
  • rahoitus- ja vakuutusala
  • raman spektroskopia
  • robotiikka
  • tekoäly
  • teollisuuden kunnossapito
  • teollisuusrobotiikka
  • tietoliikenneprotokollat
  • tietoturva (cyber security)
  • virtuaalitodellisuus.
Messubudjettimme on tiukka emmekä voi ostaa lisäpalveluita.
Eräs näytteilleasettaja päätti jättää yhden työntekijän toimistolle hoitamaan asiakasprojekteja ja osti vapautuneella budjetilla Bitten messuliidipalvelun. Näin varmistettiin se, että yrityksen omilla työntekijöillä oli tasaisesti tekemistä osastolla eikä asiakaspalvelun taso laskenut messujen aikana. Toimistolle jäänyt työntekijä myös auttoi messutiimiä hoitamaan kuumat liidit nopeasti myyntiputkessa eteenpäin. 
Jaatteko esitteitä? Se on kallista ja voi olla kiellettyä messuilla.
Bitten messuliidipalvelussa ei jaeta esitteitä. Keskustelemme vierailijoiden kanssa messukäytävillä ja se on sallittua kaikilla messuilla.
Montako vierailijaa osastollemme tuodaan?
Bitten Messuliidipalvelu tuo yhteisosastoille keskimäärin 3-4 vierailijaa tunnissa ja yksittäiselle osastolle 1-2 vierailijaa tunnissa. Määrä vaihtelee messupäivän ja ajankohdan mukaan.
Miten löydätte päätöksentekijät? Meille on tärkeää saada juuri heidät osastolle
Tunnistamme johtotason henkilöt näytteilleasettajakortista, pukeutumis- ja puhetyylistä ja yksinkertaisesti kysymällä, mitä henkilö tekee työkseen. Bitten asiakaslupaus on tuoda päätöksentekijät osastolle. Messuista riippumatta 1/3 Bitten luomista liideistä on CxO -tasoisia.
Miten käytäviltä haetut vierailijat voisivat olla meille oikeita?
Messutyössä laatuun päästään määrän avulla. Keskustelu 10-15 vierailijan kanssa tuottaa 3-4 henkilöä, jotka ovat aidosti kiinnostuneita tarjolla olevista ratkaisuista.

Bitten messuliidipalvelun laatua parantaa se, että näytteilleasettajat kertovat etukäteen, minkä yrityksen, toimialan tai roolin edustajia he haluavat tavata messuilla. Pyydämme myös palautetta messuosaston työntekijöiltä messupäivien aikana.

Meillä on vakiintuneet alihankintasuhteet ja sovimme messuille tapaamisia päämiesten kanssa. Mitä hyötyä messuliidipalvelusta voisi olla meille?
Autamme asiakkaita pääsemään messutavoitteisiinsa niin määrällisesti kuin laadullisestikin. Jos haluatte löytää uuden teknologiakumppanin, rekrytoida uuden myyntijohtajan, hankkia uusia sijoittajia, saada medianäkyvyyttä tai tavata toimialanne mielipidevaikuttajia, Bitten messuliidipalvelusta on hyötyä.
Meillä on yleensä osasto aivan täynnä. Mihin tarvitsemme messuliidipalvelua?
Hienoa – osaatte sopia messutapaamisia ennakkoon! Onko osastollanne vierailijoita myös aamun tai iltapäivän hiljaisina tunteina? Entä haluaisitteko nostaa sattumalta saatujen liidien laatua? Palvelulupauksemme on tuoda päätöksentekijöitä osastolle – ehkä haluaisitte tavata heitä enemmän?
Messutiimimme on kokenut ja osaa itsekin jututtaa vieraita. Miksi ostaisimme messuliidipalvelun?

Montako käyntikorttia jokainen työntekijänne kerää tunnissa? Kuinka moni näistä on lämpimiä liidejä? Erittäin harva messuosaston työntekijä haluaa seisoa osaston ulkopuolella ja lähestyä tuntemattomia ihmisiä.

Bitten messuliidipalvelussa työtä tehdään intohimoisesti, systemaattisesti ja tuloksekkaasti. Meistä on hauskaa auttaa vierailijoita löytämään etsimänsä! Vierailijoiden kohtaamista helpottaa, että voimme keskustella kuudella eri kielellä.

Miten tämä eroaa promootiosta?
Bitten messuliidipalvelun ja promootion suurimmat erot löytyvät asiakaskohderyhmistä ja tavoitteista: Bitten messuliidipalvelussa keskitytään yritysasiakkaisiin (B2B), promootiossa useimmiten kuluttajiin (B2C).

Bitten messuliidipalvelua hyödynnetään, kun halutaan löytää kansainvälisten asiakkaiden päätöksentekijöitä messuilta ja markkinoida investointeja kuten tietojärjestelmiä, kauppakeskusten viihdemaailmoja tai tekoälyratkaisuja.

Keräättekö käyntikortteja? Kenen kortin annatte vierailijalle?

Bitten messuliidipalvelussa kerätään vierailijoiden käyntikortteja.

Yksittäiselle toimeksiantajalle skannaamme käyntikortit sähköiseen muotoon ja toimitamme yhteystiedot viimeistään messuja seuraavana päivänä. Yhteisosastoille keräämme kortteja ja annamme näytteilleasettajille ainoastaan heille relevantit kontaktit.

Vierailijalle annamme kortin harvoin, yleensä lähetämme kutsun verkostoitua LinkedIn-palvelussa.

Eikö tämä ole vierailijoita ja muita näytteilleasettajia häiritsevää toimintaa?
Bitten messuliidipalvelu on saanut erittäin myönteistä palautetta nimenomaan vierailijoilta, joiden haasteena on löytää valtavista messuhalleista juuri heille sopivia ratkaisuja. Vierailijat ovat myös yllättyneitä siitä, että joku aidosti haluaa auttaa heitä löytämään messuilta sitä, mitä he ovat etsimässä. Messujen käytävät ovat kaikille neutraalia aluetta, jossa seisominen tai kävely ei häiritse ketään.

Muut palvelumme

Messuvalmennus

Konsultointi

Juontaja

Messuosasto

041 4355 615
eija.hamalainen(a)bitte.fi
Bitte / Business Bistro Eija Hämäläinen

Y-tunnus 2806220-3

× WhatsApp